29-04-2016 - Fontblanca
30-04-2016 - Vallter II
29-04-2016

Anem a Vallter pensant que amb el front que va passar el dijous 28 hauria deixat neu a la zona. Al arribar ja veiem que no va deixar neu a les cotes baixes ni a les arientacions sud. Pugem per el telesquí i per la pista i abans d'arribar a Marmotes puja una nuvolada que tapa el Bastiments i el coll del Pas del Bou. Com que cap el coll de la Marrana es veu destapat, decidim anar-hi peró al cap d'uns minuts es torna obrir cap a Marmotes i tornem a canviar d'idea. Pugem la pala sense descalçar tot i un pas estret amb pedres. Ja a la pala, veiem que hi ha una petita capa de neu nova. Arribem a la carena del Pas del Bou i la coma de Bacivers presenta una molt bona innivació. Baixem pensant trobar una bona neu peró la trobem totalment crosta a la part superior per anar millorant al entrar a la coma de Morenç i Bacivers. Arribem fins a la Jaça dels Burros. Possem pells i remuntem la coma per agafar a dreta el tub que puja directament a prop de l'estany de Bacivers. Hi trobem neu pols. Un cop a l'estany pugem cap a Bacivers. Fem els tres turons i seguim la carena cap el coll de Bacivers i pugem la carena fins el piolet de Bastiments (sense descalçar) i la creu. Baixem la pala de Bastiments fins el pla i davallem la canal del pluviómetre i a prop de Marmotes esquivant pedres i buscant la neu, arribem a la pista que baixem fins el cotxe.